
Gemiddeld besteedt een persoon bijna 2 uur per dag aan sociale media. Dit is tegenwoordig meer dan de gemiddelde tijd die aan winkelen wordt besteed. Dus door sociale media te vermijden, negeer je de potentie om verkopen te genereren en je bedrijf als merk om te zetten.
Nog steeds ongemakkelijk met het starten van social media marketing voor je kleine bedrijf? Laten we dan enkele feiten benadrukken.
Volgens een enquête geeft bijna 52% van de mensen de voorkeur aan het kopen van producten online na het bezoeken van de sociale pagina’s van het betreffende merk. Dat betekent dus dat je een groot deel van je potentiële klanten kunt overtuigen via social media marketing. Aanwezigheid op sociale media kan je merk aantrekkelijker maken.
Er zijn veel sociale sites zoals Facebook, Instagram en Twitter waar je je reis naar een goed gevestigd merk op sociale sites kunt beginnen. Je marketingstrategie kan ofwel op meerdere platforms gericht zijn, of je kunt je in de beginfase op één site concentreren.
Laten we enkele tips bespreken die je kunnen helpen bij social media marketing. Maar onthoud dat social media marketing niet alleen betekent dat je meer volgers op Instagram of automatische volgers op Facebook krijgt.
HOE TE BEGINNEN: –
De eerste vraag die iedereen stelt voordat hij aan social media marketing begint, is weten hoe te beginnen, aangezien dit de basis is waarop de kracht van je merk zal worden bepaald. Laten we dus enkele punten bekijken die je moet onthouden bij het beginnen van je marketingreis op sociale sites.
- Begin nooit zonder een plan.
- Werk aan kwaliteitsvolle berichten in plaats van aan het aantal berichten.
- Wees regelmatig in je postschema.
- Als je op meerdere platforms werkt, lanceer dan berichten op elk kanaal in plaats van een specifiek kanaal.
- Je kunt zelfs gebruik maken van SMM-paneelservices om betrokkenheidsmaterialen te kopen, zodat je je berichten in de beginfase een boost kunt geven. Er zijn veel online goedkope SMM-panelen beschikbaar die binnen je budget passen.
WEES KORT & SIMPEL: – Op sociale media is tijd gevoelig. Mensen kunnen niet meer dan een minuut aan een bericht besteden. Probeer dus berichten in korte en eenvoudige woorden te plaatsen, maar rijk aan visuals om de aandacht te trekken. Probeer je bericht in slechts 40 tekens samen te vatten, aangezien dit wordt beschouwd als de ideale lengte voor een bericht.
WEES VISUEEL-GERICHT: – In berichten zijn visuals net zo noodzakelijk als een kopje voor de thee. Je kunt niet lang blijven posten in tekstformaat, want dat maakt je berichten minder aantrekkelijk en saai. Zelfs als je in de vroege fase Instagram-volgers koopt, moet je visueel gericht zijn om je bereik naar een nog groter publiek uit te breiden.
ONNODIGE LINKS MOETEN WORDEN VERMEDEN: – Om een succesvol social media merk te zijn, moet je zeer voorzichtig zijn bij het toevoegen van links aan je berichten, omdat dit schadelijk kan zijn voor de reputatie van je merk. Geef alleen de voorkeur aan die links die zeer noodzakelijk zijn om te posten.
WEES HASHTAG-TRENDY: – Je berichten met trending hashtags kunnen je berichten de nodige boost geven, aangezien je zichtbaar zult zijn op sociale sites wanneer er naar deze hashtags wordt gezocht.
FOCUS OOK OP KLANTENSERVICE: – Er is een gezegde dat het 6 keer duurder is om een nieuwe klant te maken dan een bestaande klant te behouden. Probeer dus je publiek aan te moedigen om hun feedback in het commentaargedeelte te plaatsen en als er klachten zijn, probeer deze dan zo snel mogelijk op te lossen.
Dus hier heb ik enkele van de belangrijkste tips besproken die je kunnen helpen om een goed gevestigd social media merk te worden zonder foutieve stappen. Werk nu aan deze tips en vergroot je Instagram-volgers om mensen meer bewust te maken van je producten.